14 Ekim 2012 Pazar

ORHAN GENCEBAY İLE BİR ÖMÜR


Orhan Gencebay'la Bir Ömür-17 Eylül 2012-Poll Productıons

   
CD 1
Ajda Pekkan - Severek Ayrılalım
Athena - Bir Araya Gelemeyiz
Berkay - Dünya Dönüyor
Candan Erçetin - Beni Böyle Sev
Demet Akalın - Farkında Mısın  
Deniz Seki - Benim Dünyam
Duman - Gönül
Ebru Gündeş- Dil Yarası
Emel Sayın - Hayat Devam Ediyor
Emre Aydın - Bir Teselli Ver
Hande Yener - Kaderimin Oyunu
İzel - Kabahat Seni Sevende
Kutsi - Ben O Zaman Ölürüm
maNga - Ya Evde Yoksan
Mustafa Ceceli - Yarabbim
Mustafa Sandal - Kır Gönlünün Zincirini
Nilüfer - Dertler Benim Olsun
Koro - Batsın Bu Dünya


CD 2
Nükhet Duru - Gitti de Gitti
Özcan Deniz - Vazgeç Gönlüm
Rafet El Roman - Beni Biraz Anlasaydın
Seksendört - Dokunma
Serdar Ortaç - Hor Görme Garibi
Sezen Aksu - Akşam Güneşi
Sibel Can - Bitmesin O Felek
Şevval Sam - Kahrolayım
Tarkan - Hatasız Kul Olmaz
Volkan Konak - Gurbet
Yaşar - Yorgun Gözler
Yıldız Tilbe - Aşkımı Sakla
Yıldız Usmanova - Neyi Değiştirdik ki
Zara - Dilenci
Zerrin Özer - Sev Dedi Gözlerim
Koro - Batsın Bu Dünya

  Orhan Baba'nın 60. yılına saygı duruşu yapılan bu albümde 32 sanatçı 33  Orhan Gencebay şarkısını seslendirdi. Albüm kapağında sanatçı resimleri yerine "illüstrate" olarak çizildi. Şarkı listesi sıralaması sorunu alfabetik sıralama yapılarak çözüldü.
  Albümün şarkı seçimine ilişkin çok fazla yorum yapamam; çünkü Orhan Baba şarkılarına çok hakim değilimdir, çok sağlam dinleyicisi değilimdir; ama saygım büyüktür, kült şarkıları da muhakkak ki tarafımdan bilinir.
   17 Eylül'de çıkan albümü 20 gündür ara  ara da olsa  dinliyorum. Albümde en fazla göze batan sağlam pop'laştırılmış bir albüm olmasıdır. Allahtan rock'çılar var, yoksa bir remiks albümü olarak da adlandırabilirdi. Tabii ki her pop şarkı kötü değil. Ajda Pekkan-Severek Ayrılalım gayet güzel olmuş; ama sormak istiyor insan: Demet Akalın, Serdar Ortaç, Hande Yener, Özcan Deniz nasıl performanslar sergilemişler de albüme alınmış; ayrıca Berkay'ı da tanıyamadık pek fazla; ama işte işin içine ticaret girince plak şirketi, yapımcı vs. herhalde şarkıcı seçimlerinde etkili olmuş.
    Yoksa sormaz mı insan ?
     Funda ARAR, Levent YÜKSEL, Nev, Kibariye, Teoman (Müziği bıraktı diyebilirsiniz; ama Kurtalan Ekspress'in Barış Manço şarkılarını topladıkları "Göğe Selam" albümünde"Dönence"yi seslendirmişti.) , Kıraç, Şebnem Ferah pekala olabilirdi. Gerçi bir devam albümü olacağı ve Şebnem Ferah'ın 'Nikriz Rüyası'nı seslendireceği söyleniyor ama bakalım ilerleyen günlerde göreceğiz.
     Vasat performansları saydık; ama bitmedi. Mesela; Candan ERÇETİN gibi bi sanatçı nasıl olur da bu kadar basit bi alt yapının üzerine şarkı seslendirir.
     Peki iyiler, albümün 'en'leri :
 Tarkan-Hatasız Kul Olmaz ile muazzam bi performans sergilemiş.Zaten Benzemez Kimse Sana da onun çıtasının ne kadar yüksek olduğunu görmüştük. Ne söylese dinletir, dinlenir.
 Ajda Pekkan - Severek Ayrılalım, albümdeki en iyi pop şarkı uzak ara hem de.
 Duman - Gönül ve Emre Aydın - Bir Teselli Ver" çok başarlı cover'lar, bunlara bir de son "12 Düet" isimli rock-cover albümüyle ağzımıza bir parça bal çalıp bu alanda örnek ve geçilmesi zor bir albüm yapmış olan Nilüfer - Dertler Benim Olsun'u eklemek lazım. Hakikaten çok güzel.
 Yıldız Tilbe - Aşkımı Sakla ve  Zerrin Özer - Sev Dedi Gözlerim ise bu iki sağlam sesten bu iki güzel şarkı çok güzel olmuş.
     Albümün iyileri:   
  Nükhet Duru - Gitti de Gitti, Rafet El Roman - Beni Biraz Anlasaydın, Seksendört - Dokunma
Sezen Aksu - Akşam Güneşi, Volkan Konak - Gurbet.
      Tabii "Batsın Bu Dünya"yı ayrı tutmak lazım. Bu toprakların en büyük eserlerinden biridir ve yüzlerce yıl söylenecektir. Hal böyle olunca tek bi şarkıcının bu ağırlığın altından kalkabilmesi mümkün değil. Albümdeki şarkıcılardan Koro yapılarak çok doğru bir iş başarılmış. Şarkıda harikulade olmuş, gerçekten insanın dinledikçe dinleyesi geliyor.
      Bu sınıflandırmalar ve sıralamalar kişisel zevk olduğu için kalan şarkılara asla kötü demiyorum; ben sadece benim içi enleri, iyileri ve albüme yakışmayacak olanları sıraladım. Benim yorumlarım bunlar sonuçta, ama artık bu yazıdan sonra albümün tamamını da dinlemeyeceğim; bazı eksilmeler tabii olacak.
      Ama bu şarkılar sonuçta ne kadar güzel söylense de ya da söylenemese de  yıllar sonra yine Orhan Baba'nın sesinden dinlenecek.

DAHA GÜZEL, DAHAADİL, SEVGİ DOLU DÜNYA İÇİN
BARIŞ İÇİN İNSANLIK İÇİN  KARDEŞLİK İÇİN   BATSIN BU DÜNYAAAA....



HATASIZ KUL OLMAZ, HATAMLA SEV BENİ....


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder